E-shopy

Internetový obchod, neboli e-shop se od webových stránek liší v tom, že na e-shopu zákazník najde přehled produktů. S tím souvisí i odlišný marketing. Pokud jste v počáteční fázi a teprve se rozhodujete, jaký e-shop pořídit, na co nezapomenout, atd, pak se podívejte na otázky a odpovědi níže.

Pokud již e-shop máte, grafika i popisy produktů jsou v pořádku, jistě víte, že bez kvalitní návštěvnosti k zajímavému obratu nedojde. Jak tedy zajistit návštěvnost a následný prodej?

Máte tyto možnosti: PPC, cenové srovnávače (zbožáky), Facebook, E-mailing, SEO.

Stavíme e-shopy na míru nebo na platformách. Zkušenosti máme s Upgates, Shoptet, Shopiem, Fastcentrikem, WordPressem, Prestashop a dalšími platformami.

Cenové srovnávače

Srovnávače, zbožáky… Všichni víme, jak těžké je se v nich prosadit a finančně netratit. Pomůžeme Vám nejen k dokonalým feedům a udržitelným nákladům.

E-mailing

Kdo nezkusil neuvěří. Dokážeme Vám, že klienty nebudou Vaše e-maily obtěžovat, ale dokonce se na ně budou těšit. Díky chytrým nástrojům tak navíc poznáte své zákazníky.

PPC

Hlavním cílem PPC je zisk. Za tím si stojíme a nikdy Vás nebudeme tlačit do nesmyslných kampaní zatěžující rozpočet.

Sociální sítě

Facebook, Instagram, Twitter, Google+, LinkedIn a mnoho dalších. Umíme spravovat profily, zajistit nárůst fanoušků, zvýšit prodeje a mnoho dalšího.

SEO

Zlé jazyky říkají, že SEO je mrtvé. Dokážeme Vám, že není a navíc se opravdu vyplatí. Konverzní poměr z organického vyhledávání je totiž mnohem lepší, než z PPC.

Audit

Ať děláte co děláte nejsou čísla taková, jaká si myslíte, že by mohla být? Nechte nás se podívat, co by šlo dělat jinak. Vždy najdeme cestu k růstu.

Často kladené otázky

Připravili jsme pro Vás otázky, které nám zákazníci pokládají nejčastěji. Neváhejte se nás ale zeptat klidně znovu nebo na cokoliv jiného.

Více Vám napoví také reference vybraných zákazníků. Další reference Vám rádi dodáme později.

Doporučujete vlastní eshop nebo pronajaté řešení?
Pronajatý e-shop má proti vlastnímu tyto výhody:
  1.  Cena
    Nemusíte platit vyšší pořizovací náklady na začátku, protože se rozloží do měsíčních splátek. Většinou je v ceně již i webhosting.
  2. Rychlost
    Vzhledem k tomu, že si v podstatě vybíráte jen šablonu, můžete mít e-shop za pár hodin. Tedy základ e-shopu.
  3. Vývoj
    Když se stane nějaká změna ve srovnávačích nebo v PPC systémech, je vysoce pravděpodobné, že aktualizace bude v ceně a dodavatel vyvine nové moduly pro všechny zákazníky.

 

Vlastní e-shop ať již na open source systému nebo vyvinut přímo na míru zákazníka.
  1. Funkce
    Vlastní e-shop má mnohem více funkcí, zejména pro export do srovnávačů zboží nebo naopak import od dodavatelů. Na druhou stranu platíte při každé změně znovu vývoj, což se může velmi prodražit.
  2. Grafika
    E-shop se bude lišit od ostatních e-shopů a může být upravován na míru. Grafika hraje u e-shopů velkou roli v nákupním rozhodování zákazníků.
  3. Marketingové funkce
    Pronajaté e-shopy často nemají pokročilé funkce pro efektivní marketing jako třeba e-mailing, funkci opuštěného nákupního koše (až 60% zákazníků nedokončí nákup), databázi klientů.
  4. Sklad
    Pronajaté e-shopy často nedisponují takovými analytickými nástroji, které počítají tržby, marže, kontrolují stav skladu a položek.
  5. SEO
    Vlastní e-shopy mají často pokročilejší nástroje pro efektivní SEO.

 

Jak se rozhodnout, zda vlastní nebo pronajatý eshop?
Záleží na tom, jak moc to myslíte s e-shopem vážně. Pokud to chcete jen zkusit, máte jen pár položek, nemáte velké ambice, pak si vyberte určitě pronájem.

V případě, že plánujete mít stovky produktů a chcete se e-shopu opravdu věnovat profesionálně, pak neváhejte a investujte do vlastního e-shopu (třeba i open source). Sice budete platit i vlastní webhosting, ale to je zároveň také výhoda oproti pronájmu, protože data máte u sebe.

Nejdražší na celém e-shopu je většinou práce, vkládání produktů, vedení skladu, budování SEO. Při pozdějším přechodu k vlastnímu e-shopu můžete jednak o celou práci přijít nebo nemusí být soubory převoditelné tak, jak potřebujete.

Navíc pronajatý e-shop je většinou výrazně pomalejší než když ho máte na samostatném hostingu (pokud obsahuje velké množství produktů). Dále je třeba vzít v úvahu, že při přechodu na jiný e-shop pravděpodobně přijdete o většinu zaindexovaných stránek, což poškodí zobrazování e-shopu ve vyhledávačích.

U pronajatého e-shopu také většinou poměrně záhy narazíte na omezenost funkcí, které kvůli vám nikdo neprogramuje. Open source systémy mají navíc další výhodu – většinou drží slušné tempo vývoje, což často privátní platformy nemohou. Dále jsou dobře rozšiřitelné o různé moduly, které můžete potřebovat. Z open source systémů bychom doporučili Prestashop, OpenCart, osCommerce.

Jak v případě pronajatého řešení vybrat dodavatele?
Nejdříve si sepiště, co vše očekáváte, protože je mnoho dodavatelů, ale není žádný, který by dokázal aktuálně nabídnout vše. Tedy, nejdříve je třeba si říci, co budete potřebovat a pak hledat, kdo je Vaší představě nejblíž.

Nejvíce problematické oblasti bývají:

1, Multijazyčnost – potřebujete mít e-shop ve více jazykových mutacích? Dokáže pronajaté řešení vše administrovat na jednom místě včetně různých měn?

2, Doprava – potřebujete nastavovat cenu dopravy podle váhy produktu nebo podle vzdálenosti?

3, Věrnostní systém – budete chtít personalizované slevy pro věrné zákazníky?

4, Dárky k produktům – budete chtít dávat zákazníkům dárky? Budou se vypočítávat z celkové ceny objednávky? Nebo budete potřebovat některé kategorie vyčlenit?

5, Feedy – budete chtít být na srovnáváčích? Jakých? Umí eshop feedy všetně pokročilých funkcí? Například dárek na Heurece? Ověřeno zákazníky, heureka košík, atd.

6, PPC systémy – budete potřebovat napojení na Adwords, Sklik nebo další systémy?

7, E-mailing – budete chtít automaticky pracovat se zákazníky a posílat jim systémové e-maily?

8, Opuštěný košík – chcete mít přehled o opuštěných košících a mít možnost s nimi pracovat?

9, Platební brány – které budete mít a podporuje je eshop?

10, Účetní program – jaký budete používat? Nebo budete chtít mít účetnictví na straně e-shopu?

 

Jak vybrat dodavatele u pronajatého e-shopu?
Nejdříve si sepiště, co vše očekáváte, protože je mnoho dodavatelů, ale není žádný, který by dokázal aktuálně nabídnout vše. Tedy, nejdříve je třeba si říci, co budete potřebovat a pak hledat, kdo je Vaší představě nejblíž.

Nejvíce problematické oblasti bývají:

1, Multijazyčnost – potřebujete mít e-shop ve více jazykových mutacích? Dokáže pronajaté řešení vše administrovat na jednom místě včetně různých měn?

2, Doprava – potřebujete nastavovat cenu dopravy podle váhy produktu nebo podle vzdálenosti?

3, Věrnostní systém – budete chtít personalizované slevy pro věrné zákazníky?

4, Dárky k produktům – budete chtít dávat zákazníkům dárky? Budou se vypočítávat z celkové ceny objednávky? Nebo budete potřebovat některé kategorie vyčlenit?

5, Feedy – budete chtít být na srovnáváčích? Jakých? Umí eshop feedy všetně pokročilých funkcí? Například dárek na Heurece? Ověřeno zákazníky, heureka košík, atd.

6, PPC systémy – budete potřebovat napojení na Adwords, Sklik nebo další systémy?

7, E-mailing – budete chtít automaticky pracovat se zákazníky a posílat jim systémové e-maily?

8, Opuštěný košík – chcete mít přehled o opuštěných košících a mít možnost s nimi pracovat?

9, Platební brány – které budete mít a podporuje je eshop?

10, Účetní program – jaký budete používat? Nebo budete chtít mít účetnictví na straně e-shopu?

 

Jak moc jsou důležité texty?
VELMI. Dejte si záležet na textech nebo si je nechte upravit od copywritera. Texty musí být upraveny pro vyhledávače. Tedy, máte-li sekci „horská kola“, napište text o horských kolech, párkrát v textu zopakujte toto slovní spojení (můžete je skloňovat), případně propojte pomocí odkazů tématické sekce.
Proč se tak moc liší ceny za SEO (optimalizaci pro vyhledávače) od různých společností?
Vždy musíte srovnávat srovnatelné. Chtějte vědět, jaká klíčová slova budou optimalizována, jak moc jsou hledána, jak moc konkurenční slovo (slovní spojení) to je. Př. Firma, která prodává plastová okna poptá SEO. Přijdou 2 nabídky: Nabídka A:1000,- Kč měsíčně za dvě klíčová slova a  nabídka B: 6000,- Kč za jedno klíčové slovo měsíčně za optimalizaci. Začne se tedy ptát na klíčová slova, která budou optimalizována (zadá klient do vyhledávače). Firma, která dala nabídku na 6000,- Kč měsíčně bude optimalizovat klíčové slovo “plastová okna”, které hledá každý den přes 3000 lidí. Levná firma, která chce “jen” 1000,- Kč měsíčně garantuje slovní spojení “levná plastová okna” a “nejlevnější plastová okna”. Jaký je v tom rozdíl? Zásadní. Levná plastová okna hledá denně cca 30 lidí a nejlevnější plastová okna 40 lidí. Dohromady tato dvě klíčová slova hledá cca 2100 lidí měsíčně, zatímco plastová okna cca 90 tisíc lidí. Máte tedy mnohem vyšší šanci oslovit zákazníka. Cena za plastová okna je jen 6x vyšší, ale počet hledajících je 40x vyšší. Jedná se tedy o velmi dobrou cenu.
Dalším důležitým faktorem je kvalita. Vyberte firmu, která nedělá černé SEO praktiky, vyhnete se tak problému. Viz článek o penalizacích.
Facebook ano nebo ne?
Záleží na tom co děláte, jestli máte co psát a hlavně, jestli jste ochotni věnovat svůj čas na psaní textů, komunikaci s fanoušky, atd. Tedy, máte-li firmu na čištění kanalizací, bez sociálních sítí se v klidu obejdete. Ale při prodeji a servisu kol máte spoustu témat, která můžete komunikovat. Můžete například psát recenze kol, srovnání, testy, zabývat se cyklistikou jako sportem, atd. Stále si opakujte, že hlavním cílem je dostat lidi ze sociálních sítí na svůj web. Nikdy ne obráceně. Např. na Facebooku je momentálně (rok 2013) cca 4 miliony uživatelů v České republice. Celosvětově 1,1 miliarda. To už stojí za zvážení. Na druhou stranu, pokud nejste ochotni platit Facebooku za reklamu, tak se na Facebook klidně vykašlete, protože i když pracně nasbíráte fanoušky, obsah se zobrazí jen cca 1-3% z nich, pokud nezaplatíte za zobrazení ostatním. Více inforarmací najdete v sekci “Sociální sítě”.
K čemu je kód Google analytics a jak ho získáte?
Díky Google analytics zjistíte, kolik lidí přijde na Váš web, kolik tam tráví času, jaké stránky je zajímají, jaká klíčová slova je přivedla na web, odkud přišly (vyhledávače, jiné stránky, atd). Můžete zjistit efektivitu kampaní. Zkrátka, poznáte své klienty.
Získáte ho tak, že se nejdříve zaregistrujete na webu: http://www.google.com/analytics/ , požádáte o kód pro svůj web a ten programátor vloží do Vašeho webu. Po přihlášení se dostanete ke statistikám.
Některé webhostingy nabízí vlastní statistiky, které lze také využít. Na trhu jsou i další nástroje, ale tento je přehledný a velmi populární.
Co si myslíte o open source systémech: WordPress, Drupal, Joomla, atd?
Hlavní výhodou otevřeného redakčního systému je NEZÁVISLOST, neboli možnost kdykoliv oslovit jinou společnost pro správu webu. Na rozdíl od většiny společností, které se zabývají tvorbou webových stránek, doporučuji klientům, aby měli SVOJI doménu a SVŮJ webhosting. Když se klient rozhodne, že již nechce s agenturou pokračovat, nemusí se bát obstrukcí, naschválů a ani toho, že přijde o doménu či webové stránky.

Důvod, proč některé společnosti trvají na vlastním redakčním systému a webhostingu u dodavatele, je jediný. Vědí, že pokud bude chtít klient odejít, „nedovolí“ mu to. Klient se tak stává nezávislý na webmasterech, kteří když vytvoří svůj redakční systém drží v ruce kód, který nechtějí dát z ruky a hlavně se v něm málokdo vyzná, proto u nich klient zůstává a platí jejich služby.

• Klient si může sám přidávat stránky, které chce. Upravovat i menu a přidávat nové funkce.

• V redakčním systému je volně k dispozici velké množství doplňkových služeb zdarma, které pomohou se SEO, jazykovými mutacemi, obrázky,…

• Cca 75% webů na světě stojí na otevřených redakčních systémech (WordPress, Drupal, Joomla, atd), protože jsou jednoduché, levné a mají výbornou technickou podporu. Na otevřeném systému má webové stránky např. i TV Prima nebo v USA Bílý dům, Ve Švýcarsku CERN, Fifa a mnoho velkých firem.

• Nepřeberné množství funkcí, které můžete využívat zdarma a které drží krok s potřebami trhu. Menší firma, která vytvoří redakční systém, není schopna tento krok držet a weby tak stárnou. Dřív se udávalo, že web stačí změnit jednou za 5 let, tato doba se nedávno zkrátila na 2 roky a top světoví SEO konzultanti dnes začínají hovořit o 1 roce. Tohle nikdo za přijatelnou cenu nenabídne. V OSS to není problém.

• Velké webhostingové společnosti,např. Active24, otevřené redakční systémy respektují na tolik, že nabízí v rámci hostingu instalaci jedním kliknutím a podporu.

Jak analyzujete návštěvnost?
Nejvíce používáme Google Analytics (www.google.com/analytics)  a Google console (www.google.com/webmasters). Jsou to nástroje spolehlivé a uživatelsky přívětivé. Získate díky nim zajímavá data:

 

Analýza chování návštěvníků

  • Zdroje návštěvnosti.
  • Nastavení a vyhodnocování cílů webu.
  • Loajalita návštěvníků.
  • Konverzní poměr.

 

Efektivita reklamních kampaní

  • Rozeznávání různých kampaní.
  • Reklamní kampaně PPC.
  • Vyhodnocování návratnosti kampaní.

 

Segmentace uživatelů

  • Kteří návštěvníci jsou pro nás zajímaví.
  • Porovnávání různých skupin návštěvníků.

Můžeme Vám s něčím pomoci?