E-mailing

Máte svoji databázi klientů, ale neumíte ji proměnit v marketingový nástroj? Nebo jste již podnikli nějaké pokusy, ale e-mailing neměl valný efekt? Cítíte, že by Vaše databáze e-mailů mohla být větší, ale nevíte jak na to a nespammovat? Naučíme Vás, jak sbírat e-mailové adresy automaticky tak, aby se zákazníci těšili na e-maily od Vás.

Aby měl e-mailing přínos a naopak Vaše zákazníky neodradil, musí se to s ním umět. Rádi Vám v této oblasti pomůžeme. První e-mailing jsme dělali již před 15ti lety, víme tedy co funguje a sledujeme nové trendy.

Základní pilíře úspěšného e-mailingu jsou:

1, databáze e-mailů

Můžeme mít buď vlastní databázi nebo můžete využít externích databází spřátelených firem. Tyto jsou sice drahé, ale je možné velmi dobře cílit na vybrané cílové skupiny. Pozor na nákup levných databází a spammování.

2, správný produkt

Posílat naslepo jen odkaz na Váš web nebo sociální sítě není příliš efektivní. Až polovina e-mailů zůstane neotevřena, a prokliky na takový e-mail se počítají v jednotkách procent. Vždy by měl newsletter nabízet konkrétní produkt / službu s cenou, akční nabídkou, slevou, dopravou zdarma…

3, grafika a personalizace

Věděli jste, že hezká grafika a oslovení v e-mailu jménem zaručí až o 70% vyšší úspěch při e-mailingu?

4, načasování a pravidelnost

Vnímejte příležitosti – svátky, Vánoce, narozeniny, situaci na trhu, prázdniny. Vždy je důvod vymyslet nějakou akci. Naplánujete alespoň jednu akci měsíčně.

5, e-shop

V případě e-mailingu k internetovému obchodu, využívejte e-mailing i k podpoře dokončení nákupu. Až 60% nákupních košů zůstává opuštěných. Pošlete upozornění, že košík za 3 dny vyprší. Když ani poté zákazník nenakoupí, nabídněte mu slevu na celý nákupní koš 24 hodin před vypršením. Pokud ani poté nenakoupí, nemá již smysl posílat další upomínky.

6, e-mailové systémy

Vyberte si vhodný e-mailingový systém, který Vám ulehčí práci. Zvažte, které funkce při e-mailingu potřebujete. Některé umí e-mail personalizovat, jiné mají propracované editory šablon, jiné mají přepřipravené integrace dat, měřící kódy, CMS, API. Další dokáží zautomatizovat rozesílání na základě Vámi nastavených pravidel. Nezapomeňte na to, aby byl systém uživatelsky přívětivý, případně jestli budete potřebovat upravit systém na míru, budete potřebovat sofistikovanější přístup. Velkou roli hraje také typ kontraktu (bez závazku, krátkodobý, dlouhodobý) a stanovení ceny za implementaci, paušál a případně další doplňkové služby.

Mezi nejznámější systémy patří:

Responsys, Listrak, IBM Marketing Center, Apsis, Mailchimp, GetRespons, Silverpop, PureResponse, Kentico, IT Logika, Emarsys a další.

My používáme:
V posledních letech na sobě opravdu hodně zapracoval Smartemailing a s klidným svědomím můžeme potvrdit, že nemá na trhu konkurenci. Jsou tu i další systémy, které mají podobné funkce, ale Smaremailing je jiný v zásadní věci – hlídá spammy, aby neodcházely z jejich serverů, čímž je lepší doručitelnost na databázi všech klientů. Můžete ho na 14 dní vyzkoušet zdarma a uvidíte sami. Podobné funkce najdete i Mailchimp, ale hůř se s ním pracuje…

Můžeme Vám s něčím pomoci?

Rolovat nahoru