Cenové srovnávače
Zbožáky, srovnávače, ať už říkáte těmto marketinkovým kanálům jakkoliv, jedno je jisté. Pokud chcete dostat na svůj e-shop co nejrychleji zákazníky, patří cenové srovnávače mezi nejúčinnější nástroje. Když to s nimi ovšem umíte.
Jen pokud je feed opravdu dobře nastaven, zboží správně spárováno a máte konkurenceschopné ceny můžete uspět v bitvě o zákazníka.
- Heureka.cz
- Zbozi.cz
- Srovnanicen.cz
- Hledejceny.cz
- Hyperzboží.cz
- Glami.cz
- Google nákupy


Které srovnávače jsou nejnavštěvovanější?
Aktuálním lídrem trhu e srovnávač Heureka.cz, za ním následuje Zboží.cz a SrovnaniCen.cz.
U ostatních srovnávačů je počet reálných návštěvníků oproti konkurentům velmi nízký. Mezi srovnávače lze zařadit i Google Nákupy.
Dále je zde celá řada menších srovnávačů, ale vzhledem k nízkému podílu na trhu nemá smysl se jedná spíše o okrajové marketingové kanály.
Zdroj: Data převzata z projektu Netmonitor.cz
Můžeme Vám s něčím pomoci?
Co to je srovnávač zboží?
Výhoda oproti ostatním prodejním kanálům
V případě přivedení zákazníka z obecnějších PPC kampaní je větší pravděpodobnost, že zákazník nákup nedokončí. Mnoho zákazníků pouze zjišťuje, jaké jsou na trhu možnosti nebo nenajde to, co hledá a podobně. V případě srovnávače zboží je větší šance, že zákazník provede nákup, protože již pravděpodobně hledá konkrétní produkt.
Výkonnost marketingového kanálu měříme mimo jiné konverzním poměrem. Míra konverze u srovnávačů zboží se běžně pohybuje mezi 2 až 3%, výjimkou nejsou ani e-shopy s mírou konverze i kolem 5%. Záleží na typu prodávaného produktu, odladěnosti e-shopu a dalších faktorech.
Jak mohu inzerovat na srovnávačích zboží?
XML feed je možné vygenerovat a napojit prakticky z jakéhokoliv e-shopu. Obsahem feedu jsou přesné informace ke každému zboží jako je název, cena, popis, obrázek, skladová dostupnost a další. Data z feedu se pravidelně načítají na daný srovnávač a tím je zajištěna aktuálnost nabídky.
Má smysl být nejlevnější na srovnávačích cen?
S nejnižší cenou se může krátkodobě zvýšit počet prodejů, ale na úkor marže bez které jak známo nelze příliš dlouho efektivně fungovat.
Zákazníci, kteří se orientují pouze podle ceny, bývají častěji „problémoví“ a obvykle nákup nezopakují. Jednou nakoupí u vás, příště přejdou tam, kde získají daný produkt za nejnižší cenu.