Penalizace / ban webu
Vše děláte jako dřív a přesto se najednou Váš web propadl ve vyhledávání (penalizace) nebo není vůbec dohledatelný (ban)?
Ano, v poslední době se na nás obrací mnoho firem s tímto problémem, kdy je vyhledávač Seznam.cz nebo Google.com potrestal za nepovolené praktiky neboli black hat SEO. Dokážeme pomoci i Vašemu webu. Pomůžeme s odstraněním penalizace i banu.
Při penalizaci dochází ke snížení pozic buď na vybraná nebo všechna klíčová slova, které má být varováním při porušení pravidel vyhledávače. Nejčastěji se web propadne o 40 až 100 pozic. Tedy, pokud Váš web byl na 1. Straně Seznamu např. na slovo „jízdní kolo“ na 5. Místě, po penalizaci ho můžete ze dne na den najít třeba až na 10. Straně.
Ban je mnohem horší, svůj web jednoduše nenajdete. Jste tak potrestáni za hrubé porušení pravidel nebo opakované porušování pravidel. Jestli dostal web ban zjistíte snadno. Zadejte do vyhledávače název svého webu, pokud máte ban, nebudete na 1. místě nebo dokonce nenajdete web vůbec. Nenechte se mýlit tím, že web je dál indexovaný. Většinou jste navíc penalizovaní a banováni jedním vyhledávačem, zatímco v jiném jste na původních pozicích. Velký rozdíl je právě v Google, který penalizuje často a rychle a Seznam.cz, kterému to trvá déle. Nutno dodat, že i náprava na Seznam.cz trvá mnohem dýl než na google.com.
Pozn: výše uvedený test udělejte ve všech vyhledávačích, které se vás týkají.
Tučňák změnil vyhledávání
Spoléháte na náhodu a doufáte, že si Vašeho webu vyhledávač nevšimne? Pozor na to, ne vždy dochází k penalizaci či banu automaticky. Často někdo Váš web udá a administrátor poté, co posoudí oprávněnost udání, zasáhne a potrestá vás.
Do roku 2013 byla pravděpodobnost penalizace poměrně malá, ale po nasazení Google Penguin 2,0 (Tučňák) bylo zasaženo mnoho webů. Tento tučňák totiž způsobil převrat v kontrole webů. Proč ho Google nasadil? Protože chce poskytovat uživatelům relevantní odkazy na jejich dotazy. Proto je rok 2014 rokem změn a chcete-li držet krok, musíte hlavně změnit přístup a způsob práce s Vaším webem.
Tedy žádná kouzla, jen kvalitní texty, relevantní odkazy, unikátní obsah, správně nastavení webu a dobrý výběr klíčových slov, povedou k tomu, že budete vidět = prodávat.
Co je tedy špatné pro vyhledávače a dobré pro SEO?
OBSAH – neboli, co web obsahuje
Byli jste zvyklí ušetřit si práci duplicitním obsahem? Ve vlastním zájmu s tím rychle skončete a je-li to ve vašich silách, odstraňte jej. Penguin 2.0 dokáže takový obsah najít a trestá. V lepším případě vyhodnotí, který web je přínosnější a nechá ho být, druhý, třetí a další poté nekompromisně začne ignorovat a dojde k propadu.V horším případě propadnou všechny weby.
Řešení: každá doména musí mít unikátní obsah
NEKVALITNÍ ZPĚTNÉ ODKAZY
Tady jde zejména o nákup zpětných odkazů ve velkém z „odkazových farem“. Vyhledávače je nemají rádi a trestají. Jinak samozřejmě platí, že kvalitní odkazy pomáhají. Nejlepší cesta, jak se vyhnout riziku je, domluvit se jiným tématicky podobným webem na výměně odkazů.
Zapomeňte také na odkazy ze své vlastní stránky na svoji v rámci např. homepage. Častou praktikou je odkaz z webu patičky na svoji homepage nebo z banneru, sidebaru, atd. Na to pozor a využívat s mírou. Například u e-shopu odkazy na další zboží smysl samozřejmě dávají.
ŠPATNĚ DĚLANÉ INTERNETOVÉ PR, KOMENTÁŘOVÝ NEBOLI DISKUZNÍ SPAM.
Navštěvujete různá diskuzní fóra a vkládáte do nich spam s odkazem na vlastní web? Píšete si vlastní recenze? Vyvoláváte uměle diskuze? Pak riskujete, velmi riskujete. Když už k těmto praktikám přistupujete, musíte to dělat velmi opatrně a chytře. Někde Vám to majitel webu/blogu/magazínu dovolí, ale i tak postupujte s největší opatrností. A mimochodem, když už investujete tolik času do těchto aktivit, zkuste je přesunout přímo na Váš web, uvidíte, že tam to má opravdový smysl. Ne inzertní články, ale informace, které přilákají Vaše zákazníky.
REKLAMNÍ A PR ČLÁNKY
Tučňák nespí ano tady. Umisťujete své články na weby, které jsou jen sbírkou PR sdělení? Například Placla, Prclanky a další podobné servery? Penguin je vyhodnocuje jako sběrnu článků, které nemají pro běžné uživatele žádný přínos. K čemu je web, na kterém jsou tisíce inzertních článků plných odkazů a klíčových slov ze všech oborů? Má takový web čtenáře nebo vznikl jen jako nástroj pro SEO? Správě, je to pouze nástroj pro SEO, proto ani odkazy z těchto webů již nemají váhu při odkazování na váš web. Dříve si firmy usnadňovaly v SEO práci a opravdu byly vidět weby, na které odkazovaly tisíce irelevantních webů, ale doba se mění a kdo nebude odvádět poctivou práci, zkrátka nebude viděn. Google nebude přenášet z těchto webů „link juice“ neboli benefit za odkaz z kvalitního zdroje. Vidět budou weby, které jsou tvořeny pro zákazníky ne pro vyhledávače.
Proč to Vaše internetová agentura dělá? Je to levné, do nedávna účinné a bez rizika. Agentura tím nic neriskuje, maximálně nebude web jejich klienta vidět, agentura o svůj business nepřijde. Riziko je na straně klienta.
Jak podle google vypadá kvalitní web, ze kterého má odkaz váhu?
– články odkazují na více domén, nejen na jednu (placenou)
– odkazy vedou pouze na homepage domény a ne na konkrétní místo
– přespříliš článků s odkazy bez vlastního obsahu (pro čtenáře neatraktivní)
– umístění článků v kategoriích, které jsou typické pro reklamu
– chybějící zdroje témat a informací o autorovi článku, recenze, diskuze, atd.
ZASÁHLA VÁŠ WEB PENALIZACE NEBO BAN?
Zřejmě jste doposud měli „odborníky“ na SEO a platili jim za umístění na předních stránkách vyhledávačů. Jenže, tito odborníci s nejvyšší pravděpodobností využívaly nepovolené nástroje a Váš web je narušen. Obraťte se na nás, pomůžeme vám, ane neprodleně učiňte tyto kroky:
1, Kontrola odkazů
Zjistěte, odkud vedou odkazy na Váš web a na jaké stránky naopak vedou odkazy z Vašeho webu. Nejspíš o tom ani nevíte, mohou jich být desetitisíce. Často se setkáme s údivem našich klientů, když jim ukážeme, jakou paseku nadělal jejich dřívější SEO expert.
Následně odstraňte tyto odkazy z Vašeho webu i nerelevantní odkazy na Váš web.
K tomu Vám může pomoci např. Majestic SEO, Collbim, BacklinkWatch, BacklinkCheck, Google Webmaster Tools nebo to za Vás uděláme my.
U kvalitních odkazů se zaměřte na to, aby vedly na různé stránky na Vašem webu, nejen na homepage.
Pozn: Používejte pravidelně Webmaster Tools. Tento nástroj Vás většinou nejdříve upozorní na problémy s webem. Snažte se je vždy řešit okamžitě.
2, Kontrola duplicity a semiduplicity
Zkontrolujte, jestli nejsou Vaše weby duplicitní nebo někdo nekrade jejich obsah. Poté veškerý totožný text nahraďte unikátním. Zjistit to můžete například před CopyScape nebo nás kontaktujete a my vám pomůžeme.
Více informací najdete i v článku Dušana Janovského: http://www.jakpsatweb.cz/seo/duplicity-podobnosti.html
3, Kontrola anchor textů
Je stará známá pravda, že pomáhá, když anchor text (text, pod kterým je schovaný prolink) obsahuje klíčové slovo. Nicméně, nic se nemá přehánět. Snažte se používat různá klíčová slova.
Nezapomeňte na affiliate program, aby nevedl na Vaši stránkuu se stejným anchor texterm. Případně můžete u odkazů nastavit rel=“nofollow“. Touto zkratkou vzkazujete robotům vyhledávačů, aby tento odkaz nesledovali.
4, Přesměrování webu
Jak máte nastavené přesměrování na webu? Používejte správně 301 pro trvalé přesměrování a 302 pro dočasné přesměrování.
5, Klíčová slova na webu.
Když si přečtete texty na svém webu, včetně titulků a popisků, působí text příjemně a přirozeně nebo z něj čiší snaha o nacpání co nejvíce slov do jednoho textu za každou cenu? Změňte to. Tyto praktiky již nemají význam, vyhledávače umí pracovat i se skloňovanými slovy a zákazníci ocení přívětivý text.
Pokud potřebujete pomoci s texty na webu, obraťte se na odborníky, uvidíte, že se vám to vyplatí. Navrhnou i další klíčová slova a napíší text tak, aby se líbil všem, včetně vyhledávačů.
Až Vás vezme vyhledávač na milost…
Neztrácejte čas vymýšlením toho, jak obejít pravidla. Nepodařilo se to ani tak velkým firmám jako E-bay nebo Walmart (i ty se potýkaly s ohromným propadem ve vyhledávačích v důsledku penalizace). Pravidla jsou v podstatě stejná již několik let a vyhledávače přímo radí, jak na ně:
Google Seznam
Tedy, pravidla jsou stejná, ale odhalování jejich porušování stále sofistikovanější J
Jak na to?
1, Obsah, obsah a ještě stokrát obsah
Pracujte s webem, vkládejte nové, unikátní, pro čtenáře zajímavé texty. Přemýšlejte jako Vaši zákazníci. Co byste chtěli na jejich místě vědět, co by vás zajímalo, jaké otázky vám pokládají? Když změníte pohled, budou vás témata napadat sama. Pište vy, vaši kolegové z různých oddělení nebo spolupracujte s námi či jinou společností, která se na copywriting a SEO specializuje.
2, Linkbuilding
Spolupracujte s weby, na kterých se pohybuje Vaše cílová skupina. Nelovte jen odkazy, domlouvejte články na konkrétní témata a k nim přidejte odkazy. Přistupujte ke každému odkazu jako k reklamní kampani. Nepište články pro odkazy a SEO, ale pro prokliky na Váš web a prodej. Citujte, odkazujte i na podstránky Vašeho webu (deeplinking), nepište stále stejné anchor texty.
3, Internetové PR
Pište články a nabízejte je internetovým magazínům a novinám. Pište vlastní blog, vyměňujte články s dalšími weby. Motivujte své zákazníky, aby Vás kladně hodnotili v recenzích, pošlete jim link po každém nákupu a požádejte je o hodnocení.
CO PRO VÁS MŮŽEME UDĚLAT MY?
1, Celý proces nápravy urychlíme – výrazně. Máme s odstraňováním penalizace a banu velké zkušenosti. Již jsme pomohli více než 100 klientům.
2, Jsme důslední – vzhledem k tomu, že využíváme velmi sofistikované a placené nástroje, neunikne nám žádný problematický odkaz. Kontrolujeme vše včetně patiček, PR článků, lištiček, duplicitního obsahu, doménových spamů, doorway, cloaking, MFA, MFM, skryté texty… Ihned po odstranění kontaktujeme přímo vyhledávače se žádostí o přehodnocení penalizace či banu.
CO POTŘEBUJEME, ABYCHOM VÁM MOHLI POMOCI
1, přístup do Google analytics – pokud nemáte, pomůžeme vám je zřídit
2, přístup do Google Webmaster Tools – pokud nemáte, pomůžeme vám je zřídit
3, ZDARMA zjistíme, zda je Váš web penalizován
4, pokud penalizován je, zjistíme důvody penalizace či banu a připravíme plán nápravy včetně cenové nabídky
5, po dosouhlasení se pustíme do práce