Probuďte své obce a dostaňte do Vaší oblasti život! Jak? Pomůžeme Vám.

 

V ČR je mnoho obcí sezonních, tedy většina turistických oblastí má sezónu od května do září a pak se ze živých vesnic a měst stávají oblasti „duchů“.

Zavře se významná část ubytovacích zařízení, restaurací, občerstvení, kulturních památek, agentur a dalších subjektů zaměřených na cestovní ruch. Odejdou sezonní zaměstnanci, místní se často přehlásí na úřady práce, kde setrvají do další sezóny a čas se výrazně zpomalí. Občas se ještě potulují po krajích o krásných podzimních víkendech poslední odolní turisté, ale jinak nic. Kupní síla výrazně upadá. A na začátku sezony nastávají problémy při hledání nových zaměstnanců, což je čím dál větší problém se kterým je následně často spojena nízká kvalita služeb.

Je to vlastně začarovaný kruh – když nejezdí turisté, nevyplatí se mít otevřeno, ale když není otevřeno, nepřijedou turisté. A tak v turistických oblastech zpravidla mimo sezonu funguje pár odolnějších snílků, ostatní si stěžují na nízkou podporu oblasti.

Když mluvíme s klienty z oblasti cestovního ruchu, slýcháváme často větu – proč bychom měli podporovat region, když region nepodporuje nás? Jenže tak jednoduché to není. Celý region je propojená nádoba a jen když budou všichni táhnout za jeden provaz, mohou ho oživit a naučit klientelu jezdit i mimo exponované měsíce. Že to nejde?

 

SEZONA MŮŽE TRVAT CELÝ ROK!

Se stejným problémem před lety bojovala například Plitvická jezera. V době sezony přes ně prošly davy turistů, ale v zimě? Kdo by jezdil k jezeru v zimě? A tak udělali propagaci, nafotili a natočili jezera v zimě, ubytovací zařízení zůstala otevřená a …

Dnes jsou Plitvická jezera hojně navštěvována i v zimě, region žije, hotely a restaurace jsou plné. Co tomu pomohlo? Porozumění regionu i poskytovatelů služeb cestovního ruchu marketingu a společná usilovná práce. Region udělal propagaci, ale ubytovací zařízení se jen nevezla. Začala již v letní sezoně propagovat region „v zimě“, připravila akce na podzim a zimu.

FUNGUJE TO I V ČR!

Hotely, restaurace, zážitkové agentury, prodejci upomínkových předmětů, kulturní památky – hrady, zámky, obce – ti všichni jsou závislí na cestovním ruchu. A když se všichni spojí dohromady, mohou se dít zázraky.

Říkáte si – Plitvická jezera, to je úplně něco jiného než ČR? Omyl. A co třeba takové Dětenice? Kdo je znal, než tam podnikavý Pavel Ondráček díky kreativním nápadům dostal tisíce lidí ročně a to jak v sezoně tak mimosezoně? A rozhodně z toho neprofituje pouze on. Ožila celá obec a okolí.

Takto vypadá volná kapacita hotelu v Dětenicích v Říjnu, kdy je jinak na většině míst v ČR „mrtvo“.

POMŮŽETE SI NAVZÁJEM

Co může udělat obec pro firmy v ní podnikající a co mohou udělat naopak podnikatelé pro obec a potažmo region?

Nabízíme otevřené poradenství všem subjektům v obci po dobu domluveného časového úseku. Může to být týden, 14 dní, měsíc. V průběhu této doby se na nás může obrátit jakákoliv firma (hotel, restaurace, obec sama, atd) s dotazem z oblasti marketingu, PR a obchodu.

My všem zkusíme nejen odborně poradit s jejich vlastní propagací a prodejem, ale zároveň naučíme tyto subjekty, jak pracovat s regionálními informaci tak, aby přinesly novou klientelu nejen jim, ale i dané oblasti.

Protože, málo kdo jede na víkend kvůli tomu, aby se ubytoval v hotelu nebo najedl v restauraci, ale lidé cestují proto, aby něco viděli, zažili, poznali. Pouze tam, kde se podaří lidem „naservírovat“ dostatečné množství informací a podsunout jim co mají vidět, skutečně tráví dovolenou. Z výletníků se tak stávají dovolenkáři, kteří stráví v lokalitě víc dní a využijí více služeb.

Podaří-li se v rámci propagace nabídnout celoroční aktivity, turisté cestují rádi i mimo hlavní sezonu. Mnozí dokonce krásná místa bez lidí preferují.

CO UMÍME...

  • Poskytnout poradenství v marketingu, PR, obchodu

 

  • Připravit propagační materiály, které mohou subjekty volně využívat k propagaci

 

  • Připravit web obce nebo dané oblasti, který bude čistě informační a motivující k návštěvě

 

  • Připravit průvodce propagací jednotlivých oborů a pomoci jim zvýšit vlastní prodej (zaměření ubytování, kulturní akce, restaurace)

 

  • Připravit seznam výletů pro turisty v dané oblasti (auto, pěšky, kolo, veřejná doprava)

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY

Nejčastější chyby, které blokují větší úspěch firem v cestovním ruchu:

  • špatný web (grafika, informace, texty, provedení, zobrazování ve vyhledávačích, …)
  • nezaregistrovaný ve své oblasti (v online mapách, katalozích,…)
  • chybí informace o oblasti (lidé neví, proč do oblasti jet)
  • nedostatečná propagace zajímavostí, kulturních akcí pro české turisty
  • chybějící propagace na zahraničních serverech o cestování (tripadvisor, apod)
  • špatné fotografie
  • nedostatečná práce s jednotlivými cílovými skupinami (Češi, cizinci, firmy)
  • neschopnost vytvořit zajímavé kulturní akce
  • nevyužité příležitosti v oblasti svateb, firemních akcí, konferencí, práce s incomingovými agenturami, půjčovnami aut, atd
  • neschopnost využít potenciál sociálních sítí

PROČ BY MĚLA OBEC POMOCI?

Proč by to měla obec pro firmy podnikající v cestovním ruchu udělat?
Protože si podnikatelé velmi často stěžují na nízkou podporu regionu. Tato forma pomoci není o vybudování cyklostezky, dopravního značení ani infocentra. Tímto způsobem můžete pomoci vyřešit konkrétní problémy subjektů a ještě získat zpětnou vazbu.

Pokud Vám dává smysl podporovat cestovní ruch ve Vaší obci, pak se na nás neváhejte obrátit. Rádi Vám zpracujeme nabídku dle velikosti Vaší obce a možností regionu. Najdeme společně termín, kdy zde budeme pouze pro Vaše občany tak, abyste je stihli informovat a my s Vámi dokázali připravit společnou účinnou strategii.

NEVÁHEJTE  NÁS KONTAKTOVAT

15 + 6 =

Můžeme Vám s něčím pomoci?

Rolovat nahoru