Webové stránky vs E-shop

Záměrně jsme rozdělili sekci Webové stránky a E-shop, protože se jedná o dvě různé “disciplíny”. Aby bylo jasné, webové stránky, které mají e-commerce řadíme pod e-shopy, protože mají svá specifika. Nicméně, i tak webové stránky považujeme za PRODEJNÍ KANÁL. Web musí vydělávat a přestože konverze (kontakt, rezervace, atd) jsou hůře měřitelné než prodej produktů přes e-shop, obrat může udělat mnohem větší než e-shop. Záleží jen na tom, čím se firma zabývá.

Dobrým webem musíte začít ještě předtím, než spustíte jakékoliv jiné marketingové aktivity. Ve chvíli, kdy spustíte kampaň, která má přivést lidi na web, pak si musíte být jisti, že web dokáže prodat! Tohle si opravdu zafixujte a něž spustit kampaň, která nepřinese ovoce, raději ji vůbec nedělejte.

Analýza

Probereme s Vámi Vaše potřeby a představy, zanalyzujeme situaci, připravíme návrh řešení a zrealizujeme celý proces webových stránek od hostingu až po zákazníka.

Grafika a texty

Připravíme graficky atraktivní a přehledné webové stránky, pomůžeme Vám s texty, které můžeme buď pouze zkontrolovat nebo případně celé napsat.

Nastavení

Chcete být vidět? Pak je nutné mít web správně nastavený pro vyhledávače, případně je možné spustit i kampaň pro zvýšení návštěvnosti.

Analýza

Bez analýzy se dříve či později neobejdete. Nastavíme samozřejmě i Google analytics a případně navrhneme další řešení. Jsme schopni zajistit i správu webu.

Vytvořeno či spravováno webů

Spokojených klientů z řad e-shopů

Spravováno emailingových účtů

Účtů na sociálních sítích

Jak podle nás vypadá dobrý web?

Grafika

Web je graficky v pořádku, vše se zobrazuje jak má a je uživatelský přívětivý a přehledný. Otestujte na někom, kdo nikdy Váš web neviděl, jak snadno se na něm zorientuje. Zapněte mu homepage a dejte mu 3 úkoly, co má najít. Když to nenajde na 2 kliky, pusťte se do práce a web vylepšete. Věřte nám, nikdo neudělá víc kliků. Třetí klik je ten, kterým opouští Váš web.

Texty

Ujistěte se, že máte texty správně gramaticky, ale také že zahrnují nejčastější dotazy Vašich zákazníků. Pokud nemáte historii dotazů, použijte analýzu klíčových slov. Nevíte-li jak na to, mrkněte na stránku SEO. Není nic horšího, než zaplatit kampaň (PPC), přivést na web placeného zákazníka na klíčové slovo a nemít k  němu na webu informace =  neprodat. Toto je jedna z nejčastějších chyb kampaní. Mimochodem, když už texty děláte, udělejte je rovnou dobře v souladu se SEO. Výhledově tak můžete získat zajímavou návštěvnost a ušetřit za placené kampaně. Jak vypadá konverzní úspěšnost PPC a SEO si můžete přečíst ZDE.

Často kladené otázky

Připravili jsme pro Vás otázky, které nám zákazníci pokládají nejčastěji. Neváhejte se nás ale zeptat klidně znovu nebo na cokoliv jiného.

Více Vám napoví také reference vybraných zákazníků. Další reference Vám rádi dodáme později.

Potřebujete vůbec webové stránky nebo ne?

Pokud máte večerku nebo nějaký malý lokální obchůdek kam chodí pouze místní, s nejvyšší pravděpodobností se bez nich obejdete. Stejně tak, pokud poskytujete lokální službu, už nyní tak tak zvládáte zakázky a nemáte potenciál růstu. Klidně internet můžete ignorovat. Poskytujete-li ale služby (řemesla, poradenství, atraktivní služby, zásilkový prodej, atd), rozhodně o nich uvažujte. Zároveň ale přemýšlejte i způsobu, jak na ně dostanete své současné a budoucí zákazníky.

Stačí udělat jen web a přijdou zákazníci?

NE. Bohužel ne. Proto se nevyplatí vzít nejlevnější nabídku, protože sice budete mít webovou prezentaci, ale nikdy ji nikdo nedohledá. To co ušetříte na tvorbě webu, budete muset utratit (a mnohem více) do reklamy, která na Váš web přivede zákazníky.

Co by měl správně web obsahovat?

Nejdříve se rozhodněte, jestli chcete pouze webovou prezentaci, se kterou nebudete v budoucnu vůbec pracovat případně požádáte tvůrce webu o drobnou úpravu (stačí Vám pasivní web bez redakčního systému) nebo budete chtít sami na webu měnit texty, kategorie, obrázky, odkazy, apod. V takovém případě zvolte web s redakčním systémem. Případně můžete nechat udělat i e-shop, ve kterém budete prodávat své zboží.

Co je to redakční systém?

Redakční systém je v podstatě místo, kde můžete upravovat texty. Nemusíte se toho bát, pokud jste běžný uživatel, který dokáže napsat text a uložit ho, redakční systém zvládnete. Navíc u většiny firem dostanete manuál, který Vám pomůže.

Co je to doména a jak ji vybrat?

Doména je v podstatě adresa webové stránky, kterou, když zadáte na internet, zobrazí Váš web. Doména může být název Vaší firmy, oboru, města, země, kombinací předchozího. Pokud prodáváte kola, působíte v Praze a Vaše firma se jmenuje Novák, Vaše doména se může jmenovat např. www.kola-praha.cz nebo www.kola-novak.cz, apod. Jestli je tato doména volná, zjistíte jednoduše např. na webu: www.domena.cz, kde ověříte, jestli ji již někdo vlastní. Pokud ano, hledáte dál, pokud je volná, můžete ji zaregistrovat (cena je kolem 200 Kč za rok a doménu s koncovkou cz). Je dobré zaregistrovat i doménu bez pomlčky (kolapraha.cz), aby jej nezabrala Vaše konkurence a necizopasila na Vaší propagaci, protože mnoho lidí se splete a zadá adresu bez pomlčky. Na této doméně už nemusíte dělat nové stránky, pouze ji přesměrujete na svůj web ve webhostingu.

Co je to webhosting?

Webhosting je místo, kde je umístěn Váš web. Webové stránky se musí nejdříve někam nahrát, nastavit databáze, atd. Také díky webhostingu můžete získat e-mailovou adresu, která nese název vaší domény. Působí profesionálněji, když využíváte email: novak@kola-novak.cz než novak.kola@seznam.cz . U malých webů se dá využít webhosting zdarma, ale nevýhodou je, že většinou neposkytuje žádné garance a ani technickou podporu. U malých webů se ceny za webhosting pohybují již od 250,- Kč za rok, u větších pak v řádu stokorun až tisíců.

Co tedy potřebujete, když chcete webové stránky?

Nejdříve se zamyslete, co všechno na nich chcete mít. Web by měl být rozdělen do přehledných kategorií a ty by měly mít podkategorie. Najdete-li si čas psát novinky, určitě na ně myslete. Projděte si pár webů konkurence a čerpejte inspiraci. Můžete nechat grafický návrh přímo na grafikovi nebo i navrhnout svoji představu. Levná studia po Vás budou chtít fotografie, profesionálnější vyhledají vhodné fotky z fotobank. Je docela dobré mít přímo na hlavní straně (home page) kontakt. Máte-li sociální sítě (Facebook, Google, Twitter…), určitě je nechte propojit s webem. Zvažte případně, že byste si udělali přímo firemní stránky na těchto sítích. Nebo alespoň na Facebooku (viz níže), který v ČR dominuje. Rozhodně ale trvejte na vložení kódu Google Analytics (viz níže).

Co by měl web obsahovat, než ho převezmete?

Zkontrolujte redakční systém, jestli mu rozumíte a funguje ukládání informací, obrázků, odkazů, atd. Dále zkontrolujte, že máte nastavený a můžete upravovat meta description, což je popisek stránek, který se zobrazí později ve vyhledávačích. Toto zjistíte ve zdrojovém kódu stránky. (Klikněte na hlavní stranu levým tlačítkem myši, vyberte „zobrazit zdrojový kód stránky“ a zkontrolujte řádek „meta name=”description“. Tam by mělo být stručně napsáno, co nabízíte.
Popisek by měl být do 140 znaků včetně znaků. Google vypíše cca 142 znaků a pak dá …, Seznam 155 znaků a … Když tam není nic zadáno, vezme si vyhledávač cokoliv z homepage. Může být uvedeno např. „Prodej a servis jízdních kol. Široká nabídka silničních, horských a dětských kol…..“
Web by měl mít možnost pojmenovávat stránky podle témat a nejen „kategorie5, 6, atd“.
Ověřte, že máte funkční google analytics a případně propojení na sociální sítě.

Jak moc jsou důležité texty?

VELMI. Dejte si záležet na textech nebo si je nechte upravit od copywritera. Texty musí být upraveny pro vyhledávače. Tedy, máte-li sekci „horská kola“, napište text o horských kolech, párkrát v textu zopakujte toto slovní spojení (můžete je skloňovat), případně propojte pomocí odkazů tématické sekce.

Proč se tak moc liší ceny za SEO (optimalizaci pro vyhledávače) od různých společností?

Vždy musíte srovnávat srovnatelné. Chtějte vědět, jaká klíčová slova budou optimalizována, jak moc jsou hledána, jak moc konkurenční slovo (slovní spojení) to je. Př. Firma, která prodává plastová okna poptá SEO. Přijdou 2 nabídky: Nabídka A:1000,- Kč měsíčně za dvě klíčová slova a  nabídka B: 6000,- Kč za jedno klíčové slovo měsíčně za optimalizaci. Začne se tedy ptát na klíčová slova, která budou optimalizována (zadá klient do vyhledávače). Firma, která dala nabídku na 6000,- Kč měsíčně bude optimalizovat klíčové slovo “plastová okna”, které hledá každý den přes 3000 lidí. Levná firma, která chce “jen” 1000,- Kč měsíčně garantuje slovní spojení “levná plastová okna” a “nejlevnější plastová okna”. Jaký je v tom rozdíl? Zásadní. Levná plastová okna hledá denně cca 30 lidí a nejlevnější plastová okna 40 lidí. Dohromady tato dvě klíčová slova hledá cca 2100 lidí měsíčně, zatímco plastová okna cca 90 tisíc lidí. Máte tedy mnohem vyšší šanci oslovit zákazníka. Cena za plastová okna je jen 6x vyšší, ale počet hledajících je 40x vyšší. Jedná se tedy o velmi dobrou cenu.
Dalším důležitým faktorem je kvalita. Vyberte firmu, která nedělá černé SEO praktiky, vyhnete se tak problému. Viz článek o penalizacích.

Facebook ano nebo ne?
Záleží na tom co děláte, jestli máte co psát a hlavně, jestli jste ochotni věnovat svůj čas na psaní textů, komunikaci s fanoušky, atd. Tedy, máte-li firmu na čištění kanalizací, bez sociálních sítí se v klidu obejdete. Ale při prodeji a servisu kol máte spoustu témat, která můžete komunikovat. Můžete například psát recenze kol, srovnání, testy, zabývat se cyklistikou jako sportem, atd. Stále si opakujte, že hlavním cílem je dostat lidi ze sociálních sítí na svůj web. Nikdy ne obráceně. Např. na Facebooku je momentálně (rok 2013) cca 4 miliony uživatelů v České republice. Celosvětově 1,1 miliarda. To už stojí za zvážení. Na druhou stranu, pokud nejste ochotni platit Facebooku za reklamu, tak se na Facebook klidně vykašlete, protože i když pracně nasbíráte fanoušky, obsah se zobrazí jen cca 1-3% z nich, pokud nezaplatíte za zobrazení ostatním. Více inforarmací najdete v sekci “Sociální sítě”.
K čemu je kód Google analytics a jak ho získáte?
Díky Google analytics zjistíte, kolik lidí přijde na Váš web, kolik tam tráví času, jaké stránky je zajímají, jaká klíčová slova je přivedla na web, odkud přišly (vyhledávače, jiné stránky, atd). Můžete zjistit efektivitu kampaní. Zkrátka, poznáte své klienty.
Získáte ho tak, že se nejdříve zaregistrujete na webu: http://www.google.com/analytics/ , požádáte o kód pro svůj web a ten programátor vloží do Vašeho webu. Po přihlášení se dostanete ke statistikám.
Některé webhostingy nabízí vlastní statistiky, které lze také využít. Na trhu jsou i další nástroje, ale tento je přehledný a velmi populární.
Co si myslíte o open source systémech: WordPress, Drupal, Joomla, atd?

Hlavní výhodou otevřeného redakčního systému je NEZÁVISLOST, neboli možnost kdykoliv oslovit jinou společnost pro správu webu. Na rozdíl od většiny společností, které se zabývají tvorbou webových stránek, doporučuji klientům, aby měli SVOJI doménu a SVŮJ webhosting. Když se klient rozhodne, že již nechce s agenturou pokračovat, nemusí se bát obstrukcí, naschválů a ani toho, že přijde o doménu či webové stránky.

Důvod, proč některé společnosti trvají na vlastním redakčním systému a webhostingu u dodavatele, je jediný. Vědí, že pokud bude chtít klient odejít, „nedovolí“ mu to. Klient se tak stává nezávislý na webmasterech, kteří když vytvoří svůj redakční systém drží v ruce kód, který nechtějí dát z ruky a hlavně se v něm málokdo vyzná, proto u nich klient zůstává a platí jejich služby.

• Klient si může sám přidávat stránky, které chce. Upravovat i menu a přidávat nové funkce.

• V redakčním systému je volně k dispozici velké množství doplňkových služeb zdarma, které pomohou se SEO, jazykovými mutacemi, obrázky,…

• Cca 75% webů na světě stojí na otevřených redakčních systémech (WordPress, Drupal, Joomla, atd), protože jsou jednoduché, levné a mají výbornou technickou podporu. Na otevřeném systému má webové stránky např. i TV Prima nebo v USA Bílý dům, Ve Švýcarsku CERN, Fifa a mnoho velkých firem.

• Nepřeberné množství funkcí, které můžete využívat zdarma a které drží krok s potřebami trhu. Menší firma, která vytvoří redakční systém, není schopna tento krok držet a weby tak stárnou. Dřív se udávalo, že web stačí změnit jednou za 5 let, tato doba se nedávno zkrátila na 2 roky a top světoví SEO konzultanti dnes začínají hovořit o 1 roce. Tohle nikdo za přijatelnou cenu nenabídne. V OSS to není problém.

• Velké webhostingové společnosti,např. Active24, otevřené redakční systémy respektují na tolik, že nabízí v rámci hostingu instalaci jedním kliknutím a podporu.

Jak analyzujete návštěvnost?

Nejvíce používáme Google Analytics (www.google.com/analytics)  a Google console (www.google.com/webmasters). Jsou to nástroje spolehlivé a uživatelsky přívětivé. Získate díky nim zajímavá data:

 

Analýza chování návštěvníků

  • Zdroje návštěvnosti.
  • Nastavení a vyhodnocování cílů webu.
  • Loajalita návštěvníků.
  • Konverzní poměr.

 

Efektivita reklamních kampaní

  • Rozeznávání různých kampaní.
  • Reklamní kampaně PPC.
  • Vyhodnocování návratnosti kampaní.

 

Segmentace uživatelů

  • Kteří návštěvníci jsou pro nás zajímaví.
  • Porovnávání různých skupin návštěvníků.

Můžeme Vám s něčím pomoci?

Rolovat nahoru