Stavíme weby
Záměrně jsme rozdělili sekci Webové stránky a E-shop, protože se jedná o dvě různé “disciplíny”. Aby bylo jasné, webové stránky, které mají e-commerce řadíme pod e-shopy, protože mají svá specifika.
Nicméně, i tak webové stránky považujeme za PRODEJNÍ KANÁL. Web musí vydělávat a přestože konverze (kontakt, rezervace, atd) jsou hůře měřitelné než prodej produktů přes e-shop, obrat může udělat mnohem větší než e-shop. Záleží jen na tom, čím se firma zabývá.
Dobrým webem musíte začít ještě předtím, než spustíte jakékoliv jiné marketingové aktivity. Ve chvíli, kdy spustíte kampaň, která má přivést lidi na web, pak si musíte být jisti, že web dokáže prodat! Tohle si opravdu zafixujte a něž spustit kampaň, která nepřinese ovoce, raději ji vůbec nedělejte.
15 let zkušeností
přes 300 webů
řešení na míru
kvalitní práce
responzní design
Často kladené otázky
Připravili jsme pro Vás otázky, které nám zákazníci pokládají nejčastěji. Neváhejte se nás ale zeptat klidně znovu nebo na cokoliv jiného.
Více Vám napoví také reference vybraných zákazníků. Další reference Vám rádi dodáme později.
Potřebujeme vůbec webové stránky nebo ne?
Pokud máte večerku nebo nějaký malý lokální obchůdek kam chodí pouze místní, s nejvyšší pravděpodobností se bez nich obejdete. Stejně tak, pokud poskytujete lokální službu, už nyní tak tak zvládáte zakázky a nemáte potenciál růstu. Klidně internet můžete ignorovat. Poskytujete-li ale služby (řemesla, poradenství, atraktivní služby, zásilkový prodej, atd), rozhodně o nich uvažujte. Zároveň ale přemýšlejte i způsobu, jak na ně dostanete své současné a budoucí zákazníky.
Stačí udělat jen web a přijdou zákazníci?
NE. Bohužel ne. Proto se nevyplatí vzít nejlevnější nabídku, protože sice budete mít webovou prezentaci, ale nikdy ji nikdo nedohledá. To co ušetříte na tvorbě webu, budete muset utratit (a mnohem více) do reklamy, která na Váš web přivede zákazníky.
Co by měl správně web obsahovat?
Co je to redakční systém?
Co je to doména a jak ji vybrat?
Co je to webhosting?
Co tedy potřebujete, když chcete webové stránky?
Co by měl web obsahovat, než ho převezmeme?
Zkontrolujte redakční systém, jestli mu rozumíte a funguje ukládání informací, obrázků, odkazů, atd. Dále zkontrolujte, že máte nastavený a můžete upravovat meta description, což je popisek stránek, který se zobrazí později ve vyhledávačích. Toto zjistíte ve zdrojovém kódu stránky. (Klikněte na hlavní stranu levým tlačítkem myši, vyberte „zobrazit zdrojový kód stránky“ a zkontrolujte řádek „meta name=”description“. Tam by mělo být stručně napsáno, co nabízíte.
Popisek by měl být do 140 znaků včetně znaků. Google vypíše cca 142 znaků a pak dá …, Seznam 155 znaků a … Když tam není nic zadáno, vezme si vyhledávač cokoliv z homepage. Může být uvedeno např. „Prodej a servis jízdních kol. Široká nabídka silničních, horských a dětských kol…..“
Web by měl mít možnost pojmenovávat stránky podle témat a nejen „kategorie5, 6, atd“.
Ověřte, že máte funkční google analytics a případně propojení na sociální sítě.
Jak moc jsou důležité texty?
Proč se tak moc liší ceny za SEO (optimalizaci pro vyhledávače) od různých společností?
Dalším důležitým faktorem je kvalita. Vyberte firmu, která nedělá černé SEO praktiky, vyhnete se tak problému. Viz článek o penalizacích.
Facebook ano nebo ne?
K čemu je kód Google analytics a jak ho získáte?
Co si myslíte o open source systémech: WordPress, Drupal, Joomla, atd?
Důvod, proč některé společnosti trvají na vlastním redakčním systému a webhostingu u dodavatele, je jediný. Vědí, že pokud bude chtít klient odejít, „nedovolí“ mu to. Klient se tak stává nezávislý na webmasterech, kteří když vytvoří svůj redakční systém drží v ruce kód, který nechtějí dát z ruky a hlavně se v něm málokdo vyzná, proto u nich klient zůstává a platí jejich služby.
• Klient si může sám přidávat stránky, které chce. Upravovat i menu a přidávat nové funkce.
• V redakčním systému je volně k dispozici velké množství doplňkových služeb zdarma, které pomohou se SEO, jazykovými mutacemi, obrázky,…
• Cca 75% webů na světě stojí na otevřených redakčních systémech (WordPress, Drupal, Joomla, atd), protože jsou jednoduché, levné a mají výbornou technickou podporu. Na otevřeném systému má webové stránky např. i TV Prima nebo v USA Bílý dům, Ve Švýcarsku CERN, Fifa a mnoho velkých firem.
• Nepřeberné množství funkcí, které můžete využívat zdarma a které drží krok s potřebami trhu. Menší firma, která vytvoří redakční systém, není schopna tento krok držet a weby tak stárnou. Dřív se udávalo, že web stačí změnit jednou za 5 let, tato doba se nedávno zkrátila na 2 roky a top světoví SEO konzultanti dnes začínají hovořit o 1 roce. Tohle nikdo za přijatelnou cenu nenabídne. V OSS to není problém.
• Velké webhostingové společnosti,např. Active24, otevřené redakční systémy respektují na tolik, že nabízí v rámci hostingu instalaci jedním kliknutím a podporu.
Jak analyzujete návštěvnost?
Nejvíce používáme Google Analytics (www.google.com/analytics) a Google console (www.google.com/webmasters). Jsou to nástroje spolehlivé a uživatelsky přívětivé. Získáte díky nim zajímavá data:
Analýza chování návštěvníků
- Zdroje návštěvnosti.
- Nastavení a vyhodnocování cílů webu.
- Loajalita návštěvníků.
- Konverzní poměr.
Efektivita reklamních kampaní
- Rozeznávání různých kampaní.
- Reklamní kampaně PPC.
- Vyhodnocování návratnosti kampaní.
Segmentace uživatelů
- Kteří návštěvníci jsou pro nás zajímaví.
- Porovnávání různých skupin návštěvníků.