Zvýšíme Vám návštěvnost webu

Tohle je nejčastější formulka, kterou uslyšíte od různých firem. POZOR na to. Neměřte jen návštěvnost webu, ale hlavně konverzi, tedy, jestli pro Vás měla tato návštěvnost nějaký přínos. Při auditech nejčastěji narážíme na to, že se zákazník domluví s agenturou na navýšení návštěvnosti webu / eshopu. Konverze jsou jaksi v pozadí. Proč? Protože dostat lidi na web je tak snadné a prodat taaaak těžké.

V zásadě jde o jediné, Vy máte nějaké produkty nebo služby, které chcete prodat a na internetu (a samozřejmě i mimo něj) jsou lidé, kteří je potřebují nebo chtějí. Jdou na internet a tam vyhledají pomocí klíčových slov, co hledají. Cílem je, aby se na Váš web dostali tito potenciální zákazníci a stali se z nich zákazníci. Tedy SEO má přivést právě je. Kvalita webu a poskytovaných informací je má přesvědčit k objednávce a následné koupi.

Jsou firmy, které zvednou návštěvnost Vašeho webu, ale přitom nikdo z návštěv nic nekoupí. PROČ? Protože se k vám dostali omylem na jiná klíčová slova, na špatně připravené dopadové stránky webu, případně jinými metodami. Zjistíte to snadno, v analýze je vidíte jako ty, kteří okamžitě opustili váš web. Takové návštěvy webu nepotřebujete, proto za ně neplaťte!

 

Americká společnost Forrester provedla zajímavý průzkum, ze kterého vyplynulo:

30 % lidí v průměru chodí na weby klientů z vyhledávačů
25 % lidí přichází ze sociálních sítí
12 % lidí se dostane na stránky přes různé odkazy
25 % lidí vstoupí na stránky přímo zadáním adresy webu
8 % lidí přivede na stránky reklama PPC

Ano, pouze 8 % lidi přichází na stránky přes nějakou formu reklamy – PPC ve vyhledávačích, bannery, placené e-mailingy, affiliate programy. Podle Forresteru v roce 2012 investovaly americké firmy právě do těchto kanálů více než 40 miliard dolarů.

Naproti tomu, když sečteme všechny ostatní zdroje, tedy vyhledávače, sociální sítě či odkazy, dostaneme se na úctyhodných 65%.
Za tuto návštěvnost z těchto zdrojů přitom firmy nikomu neplatí. Jde jen o to, jak svůj čas investují do optimalizace pro vyhledávače, na vytváření zajímavého obsahu odkazovaného uživateli sami (či agenturou), jak jsou s uživateli v kontaktu na sociálních sítích.

Náklady na takový čas (odměna agentuře) přitom Forrester odhadl na 4 miliardy dolarů.

 

40 miliard = 8 % návštěvnosti                            

4 miliardy = 65 % návštěvnosti

 

Proto se u našich klientů soustředíme právě hlavně na SEO a jiné druhy budování trvanlivého online marketingu.  PPC kampaně a placenou reklamu na sociálních sítích využíváme pouze jako podpůrné nástroje.

 

MŮŽEME VÁM S NĚČÍM POMOCI?